skip to Main Content
210 3318065-6 210 3213570 info@ioc.gr

Το Αρχείο Ελληνικής Διαφήμισης και Επικοινωνίας αποσκοπεί στην καταγραφή, την τεκμηρίωση και την ανάδειξη της ελληνικής διαφήμισης και επικοινωνίας από την αρχή του νέου ελληνικού κράτους μέχρι σήμερα σε όλα τα μέσα.

Στόχος του είναι να αποτελέσει κεντρική πηγή πληροφόρησης, μελέτης και έρευνας για την ιστορία της ελληνικής διαφήμισης και επικοινωνίας, και να υποστηρίξει την έρευνα στους τομείς της ιστορίας, κοινωνιολογίας, της διαφήμισης, του marketing, της οικονομίας και της ιστορίας της τέχνης.

Tο Αρχείο του Ινστιτούτου Επικοινωνίας περιλαμβάνει σημαντικό και πλούσιο υλικό σε τηλεοπτικά και ραδιοφωνικά spots, βραβευμένες ταινίες από τα Φεστιβάλ διαφήμισης της ΕΔΕΕ κινηματογραφικές μπομπίνες, καταχωρήσεις, πρωτότυπες μακέτες, έντυπα και περιοδικά από το 1940 έως σήμερα.

Επίσης, διαθέτει μαγνητοσκοπημένες συνεντεύξεις με 19 ιστορικά στελέχη του κλάδου, οι μαρτυρίες των οποίων αποτελούν πολύτιμο ντοκουμέντο για τη δημιουργία και την εξέλιξη του χώρου της επικοινωνίας στην Ελλάδα. Πρόκειται για τους Εμμανουήλ Αρώνη, Στάθη Γεωργιάδη, Παύλο Γιαννικώστα, Μαρσέλ Γιοέλ, Βαγγέλη Γκούφα, Νίκο Δεσποτίδη, Νίκο Δήμου, Κίμωνα Ηλιόπουλο, Φρέντυ Κάραμποτ, Μιχάλη Κατζουράκη, Χρήστο Μάγκο, Τάκη Μιχαηλίδη, Κώστα Παπαγιαννακόπουλο, Μάνο Παυλίδη, Γιώργο Ράλλη, Ανδρέα Ριζόπουλο, Στέφανο Σκυλακάκη, Πέτρο Τέρκα, Κώστα Χοχλακίδη.

Το Ινστιτούτο Επικοινωνίας ευχαριστεί θερμά τους δωρητές του αρχείου.

ΔΩΡΗΤΕΣ ΑΡΧΕΙΟΥ
Βακιρτζή Ναταλία, Γεωργιάδης Στάθης, Γιοέλ Μαρσέλ, Δήμου Νίκος, Ζαννιάς Γιώργος, Ηλιόπουλος Κίμων, Λαμπαδαρίου Φανή, Λάσος Α., Μαυρουδή Εριέττα, Μεταξά Μαίρη, Μιχαηλίδης Τάκης, Ριζόπουλος Ανδρέας, Χατζησαράντος Μάρκος,Φαλκονάκης Γιάννης, ΕΔΕΕ, ΕΛΑΪΣ, Παπαστράτος ΑΒΕΣ, Adel Saatchi & Saatchi, D’Arcy Athens, IT Publications, Lamda Alpha, Leo Burnett, Magnet, Media Services, Olympic DDB, Point Zero, Top Mage, Unexpected, Upset!

ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗ ΑΡΧΕΙΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ
Από το 2ο εξάμηνο του 2005 ξεκίνησε εσωτερικά η ψηφιοποίηση του Αρχείου του ΙΕπ ώστε να διασφαλισθεί αναλλοίωτη η ποιότητά του στο χρόνο και να είναι εφικτή μελλοντικά η μελέτη του μέσω του διαδικτύου. Συγκεκριμένα, οι ταινίες και καταχωρίσεις αυτές χρονολογούνται από τις αρχές της δεκαετίας του 1940 έως και σήμερα.

Παράλληλα, ο εμπλουτισμός του Αρχείου συνεχίζεται καθημερινά χάρη στις δωρεές υλικού από διαφημιστικές εταιρείες και εκπροσώπους του ευρύτερου χώρου της επικοινωνίας.

Back To Top
Institute of Communication