Το AI Academy έχει εκπαιδεύσει κορυφαίους οργανισμούς όπως AstraZeneca, Sanofi,…
INDUSTRY NEXT / PARTNERSHIP NEXT
Η επόμενη μέρα στη σχέση διαφημιζόμενων και agencies. Τι αλλάζει;
Στις 13 Ιανουαρίου 2021 πραγματοποιήθηκε το τέταρτο Virtual Dialogue του νέου θεσμού Industry Next του Ινστιτούτου Επικοινωνίας, στην ενότητα PARTNERSHIP TEXT.
Παρακολούθησαν πάνω από 100 εταιρίες από τον χώρο του banking, του retail, των τροφίμων, των smoke free προϊόντων, των φαρμακευτικών προϊόντων, των καλλυντικών, των αναψυκτικών, των τηλεπικοινωνιών, των αυτοκινητοβιομηχανιών, της τεχνολογίας, των τυχερών παιχνιδιών, της έρευνας αγοράς, των media και των τηλεοπτικών σταθμών, του branding & design, των δημοσίων σχέσεων, της διαφήμισης καθώς και εκπρόσωποι εμπορικών συλλόγων, σύμβουλοι επιχειρήσεων, φοιτητές και ιδιώτες.
Ο Γιώργος Κοντάκος, General Manager Consumer Products Division | L’Oreal Italia και ο Γιώργος Βαρέλογλου, Co-Founder & Managing Partner | REBORNN συζήτησαν με τον Νίκο Σύμπουρα, CEO Tempo OMD σχετικά με τις νέες πρακτικές και τα μοντέλα συνεργασίας μεταξύ διαφημιζομένων και agencies, που θα επικρατήσουν στη νέα εποχή.
Τα συμπεράσματα του 4ου Virtual Dialogue συνοψίζονται παρακάτω:
- Οι αλλαγές στις τεχνολογίες, τις αγορές & στις κοινωνίες, απαιτούν γρήγορη προσαρμογή των agencies
Οι καταναλωτές και οι αγορές αλλάζουν. Οι σχέσεις διαφημιζόμενων και agencies έχουν προσαρμοστεί αλλά οι αλλαγές πρέπει να επιταχυνθούν και έχουν να κάνουν με πιο οριζόντιες και ευέλικτες οργανώσεις, νέα ταλέντα και δεξιότητες που χρειάζεται να ενσωματωθούν στα agencies, νέες υπηρεσίες και προσανατολισμό στην παραγωγή αξίας και αποτελεσματικότητας όχι μόνο την αποδοτικότητα και τις εκπτώσεις.
- Τα παραδοσιακά μοντέλα συνεργασίας χρειάζεται και αυτά να προσαρμοστούν
Τα παραδοσιακά μοντέλα συνεργασίας βασισμένα σε tasks πρέπει και οφείλουν να αλλάξουν. Αναζητούμε σύγχρονα πιο σφαιρικά μοντέλα που είναι προσανατολισμένα στην παραγωγή μεγαλύτερου business value & business outcomes. Μοντέλα που εξασφαλίζουν ουσιαστική συνεργασία μέσα από κοινές ομάδες πελατών & agencies που σκέφτονται και λειτουργούν ως μία. Μοντέλα τέλος, που εξασφαλίζουν ευελιξία ανάλογα με τις ανάγκες και το sophistication των πελατών, και ταχύτητα στη λύση προβλημάτων.
- Οι νέες ανάγκες των brands απαιτούν νέες υπηρεσίες
Αρκετά από τα ερωτήματα που καλούνται να απαντήσουν τα agencies μπορεί να μη διαφέρουν πολύ από τα ερωτήματα του παρελθόντος. Έχουμε όμως πλέον διαφορετικές, πιο πολύπλοκες και πολύ-επίπεδες απαντήσεις και λύσεις που πρέπει να δίνονται γρήγορα. Και φυσικά, έχουμε και εντελώς νέα ερωτήματα – που άπτονται κυρίως της ψηφιακής οικονομίας – που αναζητούν απαντήσεις. Αυτή είναι η καινούργια ευκαιρία για τα agencies και για αυτό απαιτούνται ιδέες, ουσιαστική κατανόηση του business των πελατών, στρατηγική αλλά και νέες δεξιότητες, ταλέντα (generalists και specialists), επενδύσεις σε τεχνολογίες και data και στενή ουσιαστική συνεργασία σε κάθε επίπεδο με όλους τους stakeholders σε λογική ενιαίων ομάδων.
- Νέα μοντέλα αμοιβών αναδεικνύονται
Είμαστε σε ένα value creation business και τα υπάρχοντα μοντέλα αμοιβών πάσχουν σε αρκετά επίπεδα αφού είναι κυρίως tasks based. Αν αυτό που επιβάλλουν οι νέες συνθήκες είναι περισσότερη συνεργασία, μεγαλύτερα κίνητρα, υψηλότερη αποτελεσματικότητα, περισσότερη διαφάνεια και εμπιστοσύνη, τότε αν τα επιτύχουμε όλα αυτά, πρέπει και τα μοντέλα αμοιβών να είναι περισσότερο value και outcome based. Αρκεί, στα νέα μοντέλα αμοιβών να αντιστοιχεί και ένα διαφοροποιημένο service.
- Η αλλαγή ξεκινά από την κουλτούρα των εταιριών και των συνεργασιών
Ό,τι είναι να αλλάξουμε ας το αλλάξουμε τώρα αρχίζοντας από εμάς τους ιδίους (ως επαγγελματίες και εταιρίες). Αλλάζοντας, όπου χρειάζεται, την κουλτούρα μας, τον τρόπο δουλειάς και λειτουργίας, τις δεξιότητες και τις υπηρεσίες μας και βέβαια – και οι δυο μεριές – «δουλεύοντας» στο να χτίζουμε διατηρήσιμες σχέσεις εμπιστοσύνης.
To επόμενο Virtual Dialogue θα πραγματοποιηθεί στις 27/1.